2022. június 10., péntek

Fotóolvasás vagy hagyományos?

Ma (aznap reggel: mikor a posztot megosztottam,) reggel egy képpel ébredtem. Egy könyv címlapja idéződött fel bennem. Olyan 6.-os lehettem. Kiskoromban faltam a könyveket. Venni nem tudtam, de hisz a könyvtár hatalmas kincsestár volt nekem!

Ott bukkantam rá egy csodálatos könyvre.
Nofretete arannyal vértezett fejdísze, arca volt látható... valószínűleg sírja, vagyis aranyozott szarkofágja képével. 
A kép a retinámban égett.
(Sajnos, nem találtam rá az eredeti képre, könyvre... egyelőre.)
Tutánhamon szarkofágja (Bagolyfoto - OWL's) és Nefertiti mellszobra (Wikipédia)


Ámulatba ejtett. Mint egy izgalmas történetet, olvastam végig az albumot, mert komoly, nagy méretű könyv volt ám, csodás valós, helyszíni fotókkal.
Óh, ha tudnám a szerző nevét! (Ha esetleg rábukkansz, elárulod nekem?)

Egy egyiptomi ásatással foglalkozó régész könyvét olvashattam. Izgalommal követtem sorait. Lenyűgözött az a világ!

Bevallom, akkor még örömmel álmodoztam arról, hogy régész leszek.
A képen, amelyik a borítón látható volt, Nofretete szobra balról jobbra néz, csodálatos arany díszítéssel. Sose felejtem el!

Olyan érzékletesen írta le ásatásuk történetét, hogy én magam is oda tudtam képzelni magam. Valódi vágyat éreztem: szerettem volna vele, velük átélni ezt az élményt.
Hogy valóban mély nyomot hagyott bennem, ez a mai írás is bizonyítja.
Így tudtam, tudok én a szerzőkkel, gondolataikkal, mondanivalójukkal kapcsolódni.
Vajon te hogyan veszed fel a könyvekkel a kapcsolatot?
Mi szólít meg bennük?
Mitől döntesz úgy, hogy el akarod olvasni? Nem elég csak "kölcsön" kapni!
Sőt, ha olyan vagy, mint én, még birtokolni is akarod, meg akarod venni!
Ha olyan a könyv, számomra nem kizárt, hogy alá is húzok, kiemelek sorokat, post it-tel ékesítem, jelölöm meg.

Egy igazán más világba csöppenek, mikor olvasok.

Ki fogom kutatni a szerzőt!!

Szeretek beleolvadni, átélni a szerző festette világba, környezetbe. Teljesen beleélem magam.

Mégis, felnőtt korom közepén egy másik olvasási mód (is) megszólított, hívott. Vágytam megismerni. Aztán lehetőségem nyílt elmenni megtanulni.
Mivel korábban megismertem az AgyKontroll módszerét, így számomra minden olyan evidens egyértelmű volt!
S már csak gyakorolni kellett, hogy egyre jobb eredményt érjek el vele.
És igen, az ElmeTérképet is akkortájt ismertem meg, így számomra könnyebbé, befogadhatóvá vált az ismeret.

Színkavalkád, festőanyag (kép: Pixabay)

Azóta előveszem, amikor sok anyagot kell feldolgoznom, és boldogan merülök el benne fotóolvasva! Hol pedig csak a rajzolásig jutva, mélyedek el az ismeretanyagban. Szeretem, hogy így is, úgy is dolgozhatok vele. Mármint a könyvvel, amit éppen megismerni akarok.
 
Színes ceruzák, kreatív eszközök (képek: Pixabay)


Ám ha álmodozni, belefelejtkezni akarok, én is a hagyományos módon olvasok.

Hálás vagyok, hogy megismerhettem, élvezhetem és taníthatom is e módszert. Egyúttal átélve mindazt a kincset, amit az emberben kibont, felépít, érzékenyít, s egyúttal gazdagabbá tesz - a könyveken, szerzőkön át, a mondanivalóig!

Ha úgy érzed, velem van kedved e módszert, technikát megismerni, akkor csak hívj - örömmel átadom!

Kérdés esetén hívj: + 36 70 314 11 92 ;
írd meg: sutomaria.eromerito@gmail.com

Köszönöm, hogy engem választasz és együtt dolgozhatunk!

* * *

Hitvallásom:

Az a hitvallásom, hogy az Erőmerítő programjaimon keresztül
az életed eseményeiből, nehézségeiből
MEGOLDÁSOKhoz, MEGOLDÁSAIDhoz erőt tudjál meríteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Zenről - egy zen tudóson keresztül

A Zen szimbóluma  Shunmyo Masuno egy zen buddhista templom főpapja és díjnyertes zen kerttervező. Az ő könyveiből idézek. (részben) A félele...